Veelgestelde vragen

#gewoon vragen

FAQ

Bij het afsluiten van jouw overlijdensrisicoverzekering hebben we je wat beloofd! Wanneer we de premie of voorwaarden kunnen verbeteren voor nieuwe klanten, doen we dit ook voor jou als trouwe klant. Nog steeds uniek bij verzekeringen, maar dat is zoals het hoort vinden we.

Mogelijk heb je nog vragen naar aanleiding van de voorgestelde upgrade van je verzekering.

Wie wordt de nieuwe verzekeraar/risicodrager van mijn verzekering?

De nieuwe risicodrager van je verzekering wordt de gerenommeerde Nederlandse verzekeraar Scildon N.V. Deze verzekeraar is de uiteindelijke risicodrager van de GoedIdee Nabestaandenverzekering. Dat betekent dat Scildon N.V. uitbetaalt als jij daar recht op hebt.

Waarom hebben jullie mijn toestemming nodig?

Misschien hebben we al eerder een verbetering van je verzekering verzorgd, door voortzetting bij een andere of dezelfde verzekeraar. Hiervoor heb je toen niets hoeven doen. Je kreeg simpelweg een aankondiging van de verbeteringen en vervolgens de nieuwe polis.

Deze keer is het proces administratief iets anders. Daarom hebben we nu wél jouw toestemming nodig. HIermee kunnen we de overstap naar Scildon makkelijker, sneller en goedkoper maken. Dit is zowel voor Dazure en Scildon, maar vooral ook voor jou een voordeel. Want ook dit zul je terugzien in mogelijke premieverlagingen in de toekomst.

Krijg ik met de voortzetting bij de andere verzekeraar ook een premieverlaging?

Met de voortzetting van je verzekering bij Scildon N.V.  kun je van ons verwachten dat we scherp blijven op verbeteringen en premieverlagingen in de toekomst. Bovendien is de kans groot dat je al direct na de voortzetting bij Scildon N.V. een premieverlaging krijgt! We kunnen niet altijd voor alle polishouders een premieverlaging realiseren, dat is mede afhankelijk van de verbeteringen in de sterfterisico’s voor verschillende groepen mensen (bijvoorbeeld verschillend in leeftijd en geslacht).

Veranderen de voorwaarden van mijn verzekering?

We zorgen alleen voor een verbetering in de voorwaarden, geen verslechtering. Ook in dit geval: zo krijg je bij voortzetting van je verzekering bij Scildon N.V. recht op de aanvullende dekking bij terminale ziekte.

Als de verzekerde tijdens de looptijd van de verzekering de diagnose terminaal ziek krijgt, kan de begunstigde een vooruitkering (voorschot) vragen van 50% van het verzekerd bedrag. Deze vooruitkering kan de verzekerde vragen bij een levensverwachting van maximaal 3 maanden. De vooruitkering bedraagt maximaal € 50.000. Dit geldt alleen als de verzekerde niet ouder is dan 65 jaar op moment van diagnose. Meer informatie kun je vinden in de voorwaarden.

De rest van de voorwaarden zijn inhoudelijk gelijk gebleven, maar hier en daar tekstueel verduidelijkt.

Krijg ik een aangepast polisblad opgestuurd als ik toestemming heb gegeven voor voortzetting van mijn verzekering bij Scildon N.V.?

Ja, wanneer je toestemming hebt gegeven voor deze voortzetting krijg je rond de 15e van de maand van ons een actueel polisblad. Ook als je zelf wijzigingen hebt aangegeven staan die hier op vermeld.

Wat is de rol van Dazure?

Scildon N.V. (de verzekeraar die optreedt als de risicodrager van de GoedIdee Nabestaandenverzekering) heeft aan Dazure een volmacht verstrekt voor GoedIdee. Dit betekent dat we de polisadministratie doen en de premie-incasso’s verzorgen. Scildon N.V. betaalt jouw uitkering uit.

Wat als ik geen akkoord geef?

Dan gebeurt er niets. Je verzekering blijft dan ongewijzigd doorlopen, maar zónder de aangeboden verbeteringen.

Niet gevonden wat je zocht? Neem contact met ons op.

Mocht je hier vragen over hebben, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Je kunt mailen naar: servicedesk@dazure.nl of bel ons via: +31 (0)76 531 07 58. Je kunt ons ook een appje sturen via Whatsapp: 06 308 792 25.

Naar het contactformulier