Dazure, bien sûr

#Het verhaal achter de naam

Dazure, bien sûr

Zeventien jaar geleden begonnen we aan een avontuur dat toen nog geen naam had. We wisten alleen wat we wilden neerzetten: een ander soort verzekeraar. Menselijker. Transparanter. Eleganter. Iets dat anders aanvoelde dan de grijze pakken en het jargon waar de branche vol mee zat.

Tijdens een zomeravond, ergens aan de Franse Rivièra, ontstond het idee. De zon zakte langzaam in de zee, de lucht kleurde koperroze, en met een glas rosé in de hand spraken we over hoe we het zouden aanpakken. Geen traditionele naam, geen ingewikkelde constructies. Iets simpels, iets stijlvols. Iets met gevoel.

Côte d’Azur. Daar begon het. Die naam riep alles op wat wij ook in ons merk wilden leggen: helderheid, warmte, een vleugje elegantie. Maar we wilden er ook onze eigen draai aan geven. Zo ontstond: Dazure.

Een merk met een knipoog

Een merk met een knipoog naar de zonovergoten kust, maar gebouwd op Hollandse nuchterheid. We doen dingen net even anders. Geen kleine lettertjes, maar klare taal. Geen ondoorzichtige producten, maar begrijpelijke keuzes. Dat is Dazure. En wie ons vraagt waarom we het zo doen? Dan zeggen we: Dazure, bien sûr.

Een beetje zon in een vaak grijze wereld

Het is inmiddels een aantal jaar later. De wereld is veranderd, de markt is veranderd, en wij zijn meegegroeid. Maar die zomerse avond, dat begin, leeft nog steeds door in alles wat we doen. In de manier waarop we onze producten vormgeven. In de keuzes die we maken. En in onze naam.

Want Dazure staat niet alleen voor de plek waar het begon. Het staat voor een gevoel. Voor eenvoud. Voor vertrouwen. Voor een beetje zon in een vaak grijze wereld.