De ‘zachte kant’ van de adviseur

#blog

Online vergelijken; niet alleen de consument maar ook de financieel adviseur maakt er graag gebruik van. Een vergelijking op een online platform of binnen een softwarepakket is ontzettend handig. Zo ook de verschillende vergelijkingsonderzoeken. Je ziet in een oogopslag wat de prijsverschillen zijn, en soms ook de verschillen in voorwaarden. Een basisbeeld is op die manier zo te krijgen. Maar is dat voldoende om een keuze voor jouw klant op te baseren?

Er zijn veel ‘zachte’ factoren die meespelen in de keuze welke verzekering het beste bij welke klant past. En deze zachte factoren zijn nog altijd het beste te vergelijken door een mens; de adviseur van vlees en bloed. Die weet precies waar het medisch traject slim en vriendelijk is ingericht, waar geen bandjes met 5 wachtenden voor u zijn, waar een aanpassing of een opzegging normaalgesproken binnen een dag behandeld worden waar meegedacht wordt op basis van de mens achter ‘de klant’.

Bij Dazure zorgen we er voor dat we verzekeringen bieden die een goede premie hebben. Het is belangrijk om een goede prijs te kunnen bieden en onder de aandacht te blijven in de vergelijkingen die in eerste instantie op deze basis gedaan worden. Maar vervolgens vinden we het ook belangrijk om goed bereikbaar te zijn. Om de medische beoordeling digitaal te laten verlopen, waarbij aanvullende medische informatie via de verzekerde zelf wordt opgevraagd. Dat we bij het verstrekken van de dekking niet werken met voorbehouden of acceptatieverklaringen; je krijgt gewoon meteen de definitieve polis in de inbox. En mocht er toch een aanpassing nodig zijn, dan verwerken we de mutatie normaal gesproken binnen een werkdag. En als de verzekerde komt te overlijden, een emotionele tijd voor adviseur en nabestaanden, is het belangrijk om het uitkeringstraject goed te begeleiden.

Als adviseur weet jij waar je voor welke klant terecht kunt. Jij maakt dat verschil op basis van jouw ervaring en kennis, waarbij je verder kijkt dan alleen dat prijskaartje. Jij schetst het totaalplaatje, met alles wat voor die klant, die nu tegenover je zit, belangrijk is. Jij kunt de klant écht geruststellen.
Laten we daar samen voor gaan. Samen, voor de klant.

NB: Vanuit Dazure willen we binnenkort met enkele financieel adviseurs samen zitten, om na te denken hoe we bij een overlijden het traject voor een nabestaande nog beter kunnen begeleiden. Wil je hierin met ons meedenken, op kantoor in Breda? Laat het weten op relatie@dazure.nl. We kijken er naar uit om met je van gedachten te wisselen!