Doodgewoon

#Bijzonder? Voor ons is het heel normaal.

De dingen die wij doen en de service die wij bieden kan gezien worden als speciaal of bijzonder. Maar voor ons is het heel normaal.

Eerlijke producten
Als we een nieuw verzekeringsproduct ontwikkelen moet dit voldoen aan heel normale eisen: het moet een eerlijk en logisch product zijn, het moet een goede premie hebben en de voorwaarden dienen duidelijk en transparant te zijn. Wij vragen onszelf constant af: zouden wij dit product aan onze eigen familie willen verkopen? Het antwoord moet ja zijn.

Geen antwoordapparaat of doorkies-bandjes
Wij bij Dazure hebben er een hekel aan als we een servicedienst bellen en dan lang in de wacht moeten staan. We zullen geen bedrijfsnamen noemen, maar iedereen heeft wel eens 20 minuten in de wacht gestaan om vervolgens 3x doorverbonden te worden met iemand die uiteindelijk niks voor je kan betekenen. Zo willen wij het dus niet doen! Als je Dazure belt krijg je gelijk iemand aan de telefoon die je kan helpen. Je moet niet eerst een 3 kiezen om een echt mens te spreken te krijgen die verstand heeft van jouw vraag.

Geen half werk
Bij het verstrekken van de dekking voor een verzekering werken wij niet met voorbehouden of acceptatieverklaringen. Klanten krijgen meteen de definitieve polis in hun inbox. En mocht er toch een extra aanpassing nodig zijn? Dan verwerken wij deze mutatie normaal gesproken binnen één werkdag.

Ons laten raken
Als je veel met klanten aan de telefoon zit, hoor je ook wel eens een verhaal wat je echt raakt. Wij vinden dat je niet alleen maar op een zakelijke manier naar de verhalen moet luisteren. We zijn allemaal mensen, ook de Dazure mensen hebben emoties (ja, echt!) en ook wij maken soms verdrietige dingen mee. De eigenschap om je te kunnen inleven in een ander en om mee te leven met een ander zit bij de meeste mensen vanzelf ingebakken gelukkig. Na het aanhoren van een heftig verhaal vinden wij het fijn om een lieve attentie te sturen naar die klant. Gewoon, om hem een hart onder de riem te steken. In een moeilijke tijd kan het een beetje troost geven als je een kaartje met een klein cadeautje in je brievenbus vindt.

Steun bij een overlijden
Wanneer een verzekerde komt te overlijden, is dit een emotionele tijd voor de nabestaanden. Het is belangrijk om het uitkeringstraject goed en zorgvuldig te begeleiden. We gaan niet ons best doen om niet uit te keren, we gaan ons best doen om wél en ook snel uit te keren! Maar de gevolgen van het overlijden zijn natuurlijk niet beperkt tot de verzekering. Om hierin extra ondersteuning te bieden, hebben we een samenwerking gezocht met een aantal sterke partners. Zij zijn experts in hun vakgebied en staan voor een eigen, persoonlijke aanpak waarbij er veel aandacht is voor de wensen van de betrokkenen. We willen klanten hiermee ideeën of oplossingen geven, of hen gewoon aan het denken zetten. Omdat we het belangrijk vinden om er te zijn voor onze relaties. Ook als er sprake is van overlijden, of eigenlijk: juist als er sprake is van overlijden.

GoedIdee, nog steeds uniek
Alweer tien jaar geleden introduceerden wij de GoedIdee Nabestaandenverzekering. We hebben de afgelopen jaren al 5x de premie verlaagd naar aanleiding van de gewijzigde overlevingstafels of lagere kostenopslagen. En niet alleen voor nieuwe klanten, maar ook voor de bestaande GoedIdee-klanten. Dit voorbeeld heeft tot nu toe nog geen enkele verzekeraar opgevolgd. Een ander mooi kenmerk van de GoedIdee Nabestaandenverzekering is het premiedepot. Omdat je gedurende de looptijd steeds dezelfde premie betaalt, betaal je in de eerste jaren eigenlijk iets teveel en later te weinig. Het premie-overschot van de eerste jaren wordt in een premiedepot gestort voor later gebruik. Als je de verzekering tussentijds beëindigt (bijvoorbeeld omdat je huis verkocht is), dan krijg je de waarde die in het premiedepot is opgespaard terug. 

Geen boze betalingsherinneringen
We gebruiken een milde toon om klanten eraan te herinneren dat de premie niet is betaald. Wij begrijpen dat de achterstand niet uit kwade wil is ontstaan. Iemand kan het even lastig hebben of het gewoon vergeten zijn. Met een zin als ‘’misschien kun je er zelf niks aan doen’’ tonen we aan dat we begrijpen dat het ook onmacht kan zijn (hier lees je meer). En om het de klant makkelijk te maken om een achterstand te betalen sturen we een Tikkie.

Mensen vinden onze werkwijze soms heel bijzonder. Dat vinden wij bijzonder. Voor ons is het namelijk doodgewoon.